Tuesday 6 May 2008

Menukar Minyak Hitam

Dua hari lepas, aku check minyak hitam. Kering rupa-rupanya. AKu pun macam biasa pergi ke Halfords membeli minyak hitam. Ingatkan nak beli cap Halfords je, tapi ada pulak Castrol ni offer 20% - jadi sama harga. Sambar je la. Sekali dengan oil filter. Ingatkan semua berjalan lancar dengan kelengkapan yang ada.. Malang sekali rupa- rupanya drain plug nut aku loose. Rugi minyak mahal yang aku baru tuang. Disebabkan itu aku terpaksa bekejar naik bas pukul 345 dengan kereta tersadai kat belakang Holbery Close. Risau jugak sebab tools semua ada dalam kereta. Habis je kerja aku pun mintak tolong Kazman tolakkan Civic aku ke depan. Dengan jasa baik basikal Amru, aku pun berkayuh ke Halfords untuk nak beli drain plug baru petang itu jugak. Memang penat. Bila semua barang dah ada aku pun mem projek kan kereta aku tu dengan bantuan Pijo (dia kena hantar projek final year besok hehehe). Akhirnya siap jugak la proses menukar minyak hitam untuk K262 OWS.

Photobucket

Castrol Magnetec - "MELEKAT BAGAIKAN CICAK!"

No comments:

Post a Comment