Friday 30 May 2008

Menonton Konsert Avril Lavigne

Ha ha ha.. aku masih ingat tahun 2002, masa aku form 5, lagu lagu minah ni asyik kedengaran di radio dan jugak di walkman member- member sekolah. Siapa dia? Avril Lavigne. Umur sebaya dengan aku. Sebab tu kot aku boleh tersangkut.. Xde la, lagu dia pun boleh tahan jugak best - walaupun minah ni agak poyo. Imej punk la, skate la. Aku x peduli, asalkan dia cun huhuhu.. (solek atau tak belakang kira!).

Dua tiga tahun lepas tu, boleh dikatakan setiap album dia aku ada. Walaupun aku beli cetak rompak, tapi boleh dikatakan setiap yang rare track mahupun records yang wujud sebelum dia jadi artis pun aku ada. Boleh dikatakan semua lagu dia aku "tahu". Cuma satu je belum - tengok performance live. Dan tahun 2008 ni, dapat jugak aku merasa. Aku sebenarnya pelik kenapa tour ni lambat datang UK sebab kat Europe countries lain dia lama dah pegi. Tapi xpe, yang penting dapat. Kitorang pilih Birmingham - NEC Arena. Sebab? Sebab tarikh dia. Nak ambik yang lain takut clash dengan exam - bebudak ni la, aku takk..

Dengan alasan konsert ni la aku 1st time driving jauh dengan kereta aku. Kebetulan pulak (seperti pos sebelum ni) ekzos aku buat hal. Tapi Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Keempat- empat manusia yang terlibat termasuk aku masih lagi bernyawa dengan sihat walafiat.

Photobucket

Mula- mula perasaan nak melompat terkinja- kinja macam beruk meluap- luap, tapi last- last hilang. Sebabnya, walaupun crowd malam tu ramai- tapi ntah, macam xsemangat je. Nak melompat pun segan. Chiess... Padahal ni la artis yang lagunya aku tau semua, tak macam konsert- konsert lepas, yang kebanyakkannya aku membatu mulut terkumat- kamit tak tahu apa.

Photobucket

Generally, ok la minah ni nyanyi - far better dari konsert tahun pertama dia jadi artis- out. Cuma ada 2-3 kali dia offkey, bebudak ni kata la, aku tak perasan, heh. Kali ni dia ada pulak main drum dan ada jugak salah main, pun bebudak ni kata dan aku tak perasan. Gile aku ni. Kalau konsert orang lain aku selalu tengok jam (bila nak abih ni??) tapi yang ni aku tak tengok jam pun. Gile kan?

Photobucket

Seronok tengok minah ni melalak, teringat pulak yang dia ni dah kawin. Cilakak. Ape boleh buat- kalau dia belum kahwin pun macam la aku boleh mengorat kan.. Walaupun tak puas tengok Avril secara live, kitorang pun balik la ke Sheffield. Kudo dan Farid boleh pulak tersalah exit malam tu- dan diorang sangkut dalam jam hampir 2 jam. Kitorang sempat abis makan kat Lahore, diorang belum sampai.

Sekian saja kisah bini orang. Gambar aku songlap dari Kudo. Sorry & thanks hehehe..

No comments:

Post a Comment