Thursday 5 June 2008

Minyak Minyak Minyak

Sedang kecoh minyak akan naik bulan 8, tiba tiba Pak Lah pun umumkan minyak naik serta- merta. Lagi Kecoh. Tu tak masuk lagi kekecohan respon Melayu- melayu Sheffield. Melayu Malaysia apatah lagi? Kadang- kadang nak komplen pun tak boleh jugak, dah nama pun subsidi, pun dah kira ok la kan. Daripada tak ada langsung? Tapi, kenaikan minyak ni akan memeritkan semua orang, kecualilah orang-orang kaya gila babi. (yeke?)

Bagi aku, aku belum lagi boleh nak rasa macam mana hidup tersiksa dengan kenaikan minyak. Ye la, duduk pun kat UK, kerja pun belum, kahwin pun belum, apatah lagi nak ada anak, family.. Tapi mak aku, abang aku, kakak aku dan sebagainya akan rasa. Macam mana agaknya diorang nanti eh. Aku tak dapat nak bayangkan.

Benda yang paling merisaukan aku bukan minyak tu sebenarnya, tapi bahan makanan dan benda benda yang lain yang naik harga sebab minyak naik. Bukan pasal nak sumbat minyak dalam tank, tapi nak sumbat makanan dalam perut. Saat saat macam ni, aku tiba tiba jadi takut. Ada 2 tahun lagi sebelum aku nak mulakan hidup kat Malaysia. Macam mana ekonomi Malaysia masa tu nanti, kalau sekarang pun dah macam ni. Dah la aku ni malas belajar, result teruk. Nanti degree sampah, dapat kerja apa? Angkat sampah? Cukup ke nak sara diri? Cukup ke nak mulakan family? Kena ada backup plan ni.

Hish.. makin fikir makin takut. Baik jangan fikir. Hehehe. Ni semua minyak punya pasal.

No comments:

Post a Comment